fredag 2 april 2010

Dödsmisshandeln av den gamla damen i Landskrona gör mig bestört


Händelsen ger associationer till en vämjelig våldsfilm i B-klass. En gammal dam i sällskap med sin make - på väg att påskhandla vid ett av stadens köpcentra mitt på ljusa dagen - blir attackerad av en våldsman. En helt absurd tankte! Både kvinnan och mannen misshandlas - den ena så svårt att hon senare avlid på sjukhuset i sviterna av misshandeln. Vart är samhället på väg? Min avsky för förövaren känner inga gränser!

Här växte jag upp på 50-talet och då var Lanskrona en verklig idyll - en lugn och vacker småstad. Stadens borgliga majoritet har gjort många bra åtgärder de senaste åren, men mycket finns kvar att göra.

Nu förväntar jag mig att polisen gör ett professionellt jobb. Det ska medborgarna i en rättstat kunna förvänta sig.

Inga kommentarer: