tisdag 14 september 2010

Helsingborg - Öresundsregionens mittpunkt?


Om du röstar på mig garanteras du en stark röst för förverkligandet av en fast förbindelse mellan Helsingborg och Helsingör. Jag vill att frågan utreds omgående nästa mandatperiod, när nu även de danska ministrarna säger sig vara för förbindelsen.

Riksdagen är en viktig kontrollinstans för att regeringen genomför vad den lovat. Jag lovar att fortsätta att driva på regeringen i frågan om en fast förbindelse. Det har jag gjort de senaste fyra åren genom mina motioner och skriftliga frågor.

Jag kan inte vänta med att driva på för att binda samman Sverige och Danmark med ännu en förbindelse. Kryssa mig på den moderata riksdagslistan, nr. 7, om du vill att Helsingborg ska bli mittpunkten i Öresundsregionen!

Inga kommentarer: