måndag 13 september 2010

Valkretsens mest företagsvänliga kandidat


Utanför svenska paviljongen på världsutställningen i Shanghai.

Om du kryssar mig till riksdagen, kryssar du också på Moderaternas mest företagsvänliga kandidat i valkretsen. Företagarfrågorna är kopplade till arbetslinjen. Utan en bra företagarpolitik klarar vi inte jobben.

Under mandatperioden har jag vid två tillfällen toppat Företagarnas lista som den mest företagsvänliga allianspolitiker från Skåne. Som ledamot i riksdagens näringsutskott har jag kunnat driva företagarfrågorna och mina resor med utskottet - i och utanför Sverige - har gett mig goda insikter om globaliseringens utmaningar.
Jag har mycket kvar att göra och nästa mandatperiod vill jag fortsätta verka för Alliansens företagsvänliga linje.

Jag säger Nej till:
-Återinförd förmögenhetsskatt
-Slopat RUT-avdrag
-Ungdomsskatt
-Skattehöjningar för vanligt folk

Jag säger Ja till:
-Fortsatta Skattelättnader
-Sänkta arbetsgivaravgifter
-Satsningar på kvinnors företagande
-Regelförenklingar

Kryssa Marie till riksdagen - fyra år till!

Inga kommentarer: